Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Dvije splitske premijere u dva dana s festivalskim ansamblom i brass kvintetom Podium

Dvije splitske premijere u dva dana s festivalskim ansamblom i brass kvintetom Podium

Umjetnički lik Paula Hindemita zasluženo se svrstava među vodeće i najutjecajnije njemačke skladatelje svoga doba

Nakon sjajnog koncertnog otvaranja 7. MAGfestivala prošle subote s  ansamblom Ars longa, drugu večer festivala koncertno se predstavio trio u sastavu Laura Vadjon (violina), Antigoni Tsalla (flauta) i Mislav Režić (gitara) i odveo nas na glazbeno putovanje u 19. stoljeće. 

'Drugim koncertom sedmoga MAGfestivala gotička dvorana Muzeja grada Splita prerasla je u umjetnički salon 19. stoljeća. Vrlo ugodan osjećaj uranjanja u davnu prošlost dugujemo glazbenicima koji su nas starim instrumentima uveli u doba kada su ljudi imali vremena za razonodu i opuštanje uz vedru glazbu', zapisala je kritičarka Slobodne Dalmacije.

Danas i sutra (31.8. i 1.9.) u 20 sati u Muzeju grada Splita predstavit će se festivalski ansambl te brass kvintet Podium.

U srijedu (31.8.) će već tradicionalno nastupiti festivalski ansambl sastavljen od mladih splitskih glazbenika i njihovih gostiju iz drugih dijelova Hrvatske. Ove godine festivalski ansambl čine Svjetlana Mandić (violina), Nastja Perić (viola), Vanda Janković (violončelo), Andrej Kašić (kontrabas), Marija Bašić-Markotić (flauta), Ana Mandić (oboa), Yaroslav Sadovyy (klarinet), Matko Smolčić (fagot), Marko Bobičanec (truba), Hrvoje Pintarić (rog), Ivan Mučić (trombon), Mia Grubišić (violončelo solo) i Marina Ivanova (klavir solo). Oni će večeras premijerno u Splitu izvesti komorne simfonije Paula Hindemitha.

Umjetnički lik Paula Hindemita zasluženo se svrstava među vodeće i najutjecajnije njemačke skladatelje svoga doba. Svestrano eksponiran kao skladatelj, ali i teoretičar, predavač, koncertni te komorni izvođač, organizator brojnih glazbenih manifestacija širom svijeta, promotor nove glazbe, Hindemith nije zaslužan samo za očuvanje njemačke glazbene baštine te kvalitetnu reinterpretaciju iste sukladno tendencijama prve polovice XX. st., već njegov značaj daleko nadmašuje nacionalne okvire. Neprocjenjiv je njegov doprinos turskoj glazbenoj kulturi, kada tridesetih godina na osobni poziv Kemala Ataturka organizira sustav profesionalnog glazbenog obrazovanja te osniva nacionalnu opernu kuću u Ankari; također ostavlja snažan utjecaj na glazbenoj pozornici SAD-a, gdje je našao privremeno skrovište tijekom drugog svjetskog rata. Hindemithov skladateljski stil evoluira od kasnoromantičkog izričaja u prvim pokušajima, kroz ekspresionizam Schoenberga sve do dvadesetih godina XX stoljeća, kada konačno pronalazi vlastiti način skladanja. Postaje jedan od vodećih neoklasicista, pri tome oslanjajući se na njemačku tradiciju – najprije Bachovo te Regerovo umijeće polifonije i kontrapunkta. Upravo kroz dvadesete godine XX. stoljeća s kristalizacijom vlastitog izričaja stvara se ciklus Kammermusik. Prvotna ideja ciklusa došla je Hindemithu kada ga je izdavačka kuća Schott angažirala za odabir najboljeg komornog koncerta na natjecanju skladatelja. Unatoč nazivu 'ciklus', ne radi se doslovno o komornoj glazbi jer neki stavci ciklusa predviđaju sudjelovanje velikog simfonijskog orkestra. Radi se više o novom viđenju cikličke instrumentalne glazbe, dramaturškim principima baroknog concerto grosso – suprotno koncepciji glomaznog romantičkog orkestra te njegovog emotivnog izričaja.


Kroz program vecerašnjeg koncerta možemo pratiti tri načina stilske reminiscence. U Kammermusik br. 2 (op. 36, br. 1) za klavir i 11 solo instrumenata svjedočimo interpretaciji klavirske dionice u polifonom stilu J. S. Bacha. Čistoću oblika četverostavačne barokne sonate vidimo na primjeru Kammermusik br. 3 (op.36, br. 2) za violončelo i 10 solo instrumenata. Kleine Kammermusik (op. 24, br. 2) za puhački kvintet jedina je zaista komorna skladba iz cijelog ciklusa. 

Četvrtak (1.9.) je rezerviran za brass kvintet Podium kojeg čini pet vrhunskih hrvatskih glazbenika: Marko Bobičanec (truba), Marin Zokić (truba), Hrvoje Pintarić (rog), Ivan Mučić (trombon) i Danijel Požgaj (tuba) koje je u ovaj sastav spojila ljubav prema limenim puhačkim instrumentima te komornom muziciranju. Njihova je priča započela u studenom 2014., nakon višegodišnjeg sudjelovanja kroz razne glazbene projekte sa željom da predstave širokoj publici repertoar za kvintet limenih puhača na vrhunskoj razini. Članovi kvinteta su redom diplomirani i nagrađivani glazbenici. Uspješni su pedagozi, zaposleni u glazbenim školama, Muzičkoj akademiji u Zagrebu i u profesionalnim orkestrima, a vode i razne puhačke orkestre, seminare i radionice te aktivno sviraju u raznim drugim komornim sastavima. Rad kvinteta se iznad svega temelji na promicanju skladbi hrvatskih skladatelja ( Prohaska, Bobić ,Skender, Grubačević ... ). Program kvinteta je sastavljen od kompozicija modernog stila te tradicionalnih i jazz skladbi aranžiranih za brass kvintet uključujući i integralnu praizvedbu Saxbrass suite Ivana Josipa Skendera.


Srijeda 31.08. u 20 h - Festivalski ansambl

PAUL HINDEMITH: Kammermusik br. 2 (Klavierkonzert), op. 36. br. 1

Sehr lebhafte Achtel

Sehr langsame Achtel

Kleines Potpourri: Sehr lebhafte Viertel

Finale: Schnelle Viertel

PAUL HINDEMITH: Kleine Kammermusik, op. 24, br. 2

Lustig. Mäßig schnell Viertel

Walzer. Durchweg sehr leise

Ruhig und einfach

Schnelle Viertel

Sehr lebhaft

PAUL HINDEMITH: Kammermusik br. 3 (Cellokonzert), op. 36, br. 2

Majestätisch und stark. Mäßig schnelle Achtel

Lebhaft und lustig

Sehr ruhige und gemessen schreitende Viertel

Mäßig bewegte Halbe. Munter, aber immer gemächlich

Četvrtak 1.9. u 20.h - Brass kvintet Podium

VICTOR EWALD: Kvintet broj 1 op.5

Moderato

Adagio non troppo lento

Allegro moderato

KEVIN MCKEE: Escape

IVAN JOSIP SKENDER: Saxbrass Suite

Prelude

Rush hour

Grotesque

Finale

solist : Gordan Tudor / alt saksofon

WILFRED HEATON: Toccata 'O The Blessed Lord' arr. Danijel Požgaj

JOSEPH HOROWITZ: Music Hall Suite

Soubrette Song

Trick-Cyclist

Adagio Tema

Soft Shoe Shuffle

'Les Girls' (Can Can)

Sedmi MAGfestival - međunarodni festival komorne glazbe i ove će se godine održati u organizaciji Udruge mladih akademskih glazbenika (MAG) i Muzeja grada Splita. Pokrovitelji ovog iznimnog kulturno umjetničkog događaja, koji se već tradicionalno održava u jedinstvenom prostoru Muzeja grada Splita, su Predsjednica RH Kolinda Grabar – Kitarović, Ministarstvo kulture RH, Grad Split, Turistička zajednica Grada Splita i Turistička zajednica Splitsko dalmatinske županije.

Kao i svake godine posjetitelji kupovinom ulaznice za neki od koncerata imaju priliku čuti renomirane hrvatske i inozemne komorne sastave, kao i mlade glazbenike sa šireg splitskog područja koji tek traže svoju afirmaciju, a u cijeni karte je uključeno i razgledavanje Muzeja grada Splita te stalnog postava Galerije Emanuel Vidović. Ulaznice za pojedinačne večeri po cijeni od 40 kn, kao i kompleti ulaznica za cijeli festival po cijeni od 100 kn, moći će se nabaviti na recepciji Muzeja grada Splita. Svi koncerti počinju u 20 h.

Vaša reakcija na temu