Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: screenshot Istraga iznjedrila nove detalje tragedije u kojoj su poginuli mlada Splićanka i još 21 osoba, analizirana i snimka iz crne kutije

Istraga iznjedrila nove detalje tragedije u kojoj su poginuli mlada Splićanka i još 21 osoba, analizirana i snimka iz crne kutije

Vozač nije vozio prebrzo, nije ni koristio mobitel

Bliži se godišnjica stravičnog prometnog užasa u venetskom mjestu Mestre kada je profesionalni vozač Alberto Rizzotto (40), vozeći autobus pun putnika, sletio s 10 metara visokog nadvožnjaka u provaliju i zapalio se.

Pritom je poginula 21 osoba, među kojima je bila i trudna Splićanka Antonela P., dok ih je 15 bilo ozlijeđeno, od čega četvero životno ugroženo. U međuvremenu se s odmakom od pola godine brojka preminulih popela na 22. Istraga oko nesreće pod palicom tužiteljice Laure Cameli poprima nove obrise.

Nakon što su padovanski doktori vještaci kroz medicinsko vještačenje zaključili da 'Rizzotto u vrijeme nesreće nije pretrpio nikakav infarkt, da je bio živ u trenutku pada autobusa i udarca o tlo te da je preminuo od prijeloma lubanje i udisanja krvi...', prometno-tehničko vještačenje fokusiralo se, među ostalim, i na činjenicu da upravljač volana nije bio skroz ispravan. Detaljno se analizira uzročno-posljedična veza montiranih pneumatika koji su bili veći od propisanog.

Naime, njemačka tvrtka ZF koja je proizvela upravljački sustav za kineskog podizvođača autobusa Yutong očitovala se da je veličina guma prema tehničkom listu za taj autobus propisana 275, dok je na autobusu bila guma veličine 305. Sudeći prema svemu, ni sustav za pričvršćivanje naplataka, posljedično, nije bio sasvim do kraja zategnut tako da se trenutno istražuje kako je došlo do iznenadnog loma poluge volana, odnosno jesu li dijelovi bili od ranije neispravni-oštećeni ili je do kvara došlo uslijed 'zamora' i naglog pokreta praćenog silom.

Kako god, i dalje se sumnja da je među glavnim krivcima zaštitna ograda koja, kao takva, budući da se znalo da nije sigurna, nije niti mogla zaustaviti daljnje kretanje autobusa, piše Jutarnji list.

Također, analizirao se i sadržaj crne kutije autobusa. Pa se tako vide posljednje sekunde prije horora. Kamera postavljena na prednjem dijelu autobusa koja snima cestu zabilježila je kako autobus otklizava udesno, udara u zaštitnu ogradu i gužva je sve dok ne propadne - sveukupno 10 sekundi pa mrak.

Inženjer Nicola Chemello je, prema talijanskim medijima, također analizirao i vozačev mobitel. Otkrilo se da je Rizzotto posljednju poruku prijateljici poslao u 19.24 upitavši je 'jesi li proslavila rođendan'. Bilo je to prije nego što je uopće krenuo autobus sa stanice Tronchetto u pravcu hotela.

Rizzotto, dakle, u vrijeme vožnje nije surfao internetom niti telefonirao. I poštivao je ograničenje brzine - u trenutku proklizavanja vozio je brzinom od 50 km/h.

Talijanski mediji još pišu i kako je inženjer Placido Migliorino analizirao spornu zaštitnu ogradu i otkrio da je izgrađena krajem 60-tih godina prošlog stoljeća bez poštivanja izvornog projekta - umjesto neprekinute barijere stvorene su praznine od po 2,4 metra i upravo u jednu od njih je autobus skliznuo udarivši čeono. I ne samo to. Tehničko izvješće iz 2022. pokazalo je da nadvožnjak nikada nije 'bio predmet izvanrednog održavanja i strukturalnog ojačanja'. Ukratko, više od pola stoljeća na nadvožnjaku su se samo mijenjali dijelovi oštećeni u prometnim nesrećama, i to tako da su izvorne komponente često bile zamijenjene drugim elementima što je dovelo do strukturnog diskontinuiteta, piše Jutarnji list.

Dodajmo ovome da nitko u lancu institucija nije proveo apsolutno nikakve provjere jesu li te sigurnosne barijere uopće i dalje prikladne za navedenu lokaciju s obzirom na to da se, otkad su postavljene prije 50 godina, gustoća prometa tim dijelom, kako ističu stručnjaci, povećala za čak 750 posto.

U Općini Veneciji su sve znali i oglušili se. U izvješću iz 2016. piše da 'cestovne barijere izgledaju istrošeno i oksidirano', u onom iz 2018. stoji dopuna kako 'nedostaci u održavanju imaju neizbježnu posljedicu značajne degradacije i propadanja mehaničkih karakteristika materijala.'

Podsjetimo, riječ je o nesreći od 3. listopada prošle godine koja je užasnula svijet. Naime, sat vremena prije tog horora, oko 18 sati, Rizotto kao zaposlenik tvrtke Martini Bus preuzeo je smjenu. Zaputio se na Piazzale Roma u Veneciji gdje je čekao turiste koje je trebao prevesti do obližnje Marghere gdje su odsjeli u kampu Hu, poznatijem kao bivši Jolly. Prije polaska kratio je vrijeme na Facebooku te je u 18.30 stavio zadnju objavu s fotografijom sebe ispred otvorenog autobusa. Napisao je ‘Shuttle to Venice‘, ne sluteći da će za samo sat i pol to postati autobus smrti, inače iznajmljen tvrtki La Linea za prijevoz turista, čije će fotografije užasnuti svijet. Dolaskom do kobnog nadvožnjaka, kako se moglo vidjeti na uličnom videonadzoru te kako su iskazivali i svjedoci, bez ikakvog kočenja autobus je skrenuo udesno i udario u sigurnosnu ogradu te sletio u provaliju kod željezničke pruge.

Vaša reakcija na temu