Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović POČELI RADOVI U SPLITSKOJ LUCI Taj dio obale nije se dograđivao još od Austro-Ugarske

POČELI RADOVI U SPLITSKOJ LUCI Taj dio obale nije se dograđivao još od Austro-Ugarske

Projekt se sufinancira iz EU, a na otvaranje je došao i premijer Plenković

U splitskoj Gradskoj luci i službeno su krenuli radovi rekonstrukcije i dogradnje Obale kneza Domagoja I i II.

- Zahvalio bih se predstavnicima Vlade što su prepoznali važnost građana Splita i od početka dali podršku ovom projektu. Vjerujem da je ovo samo početak revitalizacije ovog dijela grada. Dalje nam slijedi rješavanje prometnih gužvi. Svi znate vrijednosti i tehničke stvari ovog projekta. Iznimna mi je želja da naša gradska luka ostane luka života. Ne samo građana Splita, nego i naših otočana - rekao je ravnatelj Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije Vice Mihanović.

Istaknuo je kako se taj dio gradske obale nije širio i dograđivao još od Austro-Ugarske. O važnosti projekta za Split govorio je premijer Andrej Plenković.

- Ovaj projekt je inicirao ravnatelj Mihanović, a sufinancirat će sredstva iz Europske unije. Riječ je o projektu koji će se realizirati do kraja 2021. godine. Splićani i brojni turisti će dobiti šansu da u ovom dijelu grada imaju komforniji pristup. Naša je Vlada odlučila napraviti renesansu hrvatske obale. Sve to doprinosi boljem povezivanju hrvatskih otoka i obale. Split kao grad kulture, baštine, gospodarsko, turističko središte zaslužuje da ova Istočna obala bude njemu na ponos. Još jednom vidimo koliko je bitno članstvo u Europskoj uniji - kazao je Plenković. 


O projektu

Projektom je planirana je dogradnja Obale Kneza Domagoja I i II u svrhu omogućavanja kvalitetnog priveza katamarana, a istim zahvatom omogućit će se proširenje putničkog koridora i bolja protočnost putnika, ali i ostalih pješaka koji koriste Obalu kneza Domagoja. Od 2016. do 2019. godine broj putnika koji se prevoze katamaranima porastao je za 60 %. U 2016. godini prevezeno je 714.034 putnika, a u 2019. godini 1.145.818 putnika. Nakon provedbe projekta stavit će se u upotrebu četiri veza za katamarane koja su trenutno van funkcije.

Dogradnjom će se omogućiti funkcioniranje operativne obale za privez i odvez katamarana odvajanjem operativne obale na dio za privez, ukrcaj i iskrcaj te opskrbu brodova od dijela koji služi za pješačku komunikaciju. Ujedno će se zelenim pojasom odvojiti i dio operativne površine kojom se služe automobili i kamioni za ukrcaj na trajekte.

Predviđa se rekonstrukcija postojeće Obale kneza Domagoja I i II na način da se postojeća operativna obala dogradi pet i pol metara prema moru, a sve u svrhu poboljšanju postojeće usluge, lučke funkcionalnosti i povećanje sigurnosti korisnika luke. Sadašnja operativna obala široka je oko četiri metra, a dogradnjom će se dobiti operativna obala širine devet i pol metara.

Duljina Obale kneza Domagoja I koja bi se dogradila je 135 metara, a Obale kneza Domagoja II 125 metara. Novostvorena površina operativne obale je oko 1.400 m2 Obala će biti popločana kamenom i opremljena komunalnom opremom, rasvjetom, opskrbnim ormarićima za opskrbu brodova strujom i vodom, te dodatnim zelenim površinama i dekorativnim podnim pločama koje će vizualno razdvajati dio za privez, ukrcaj i iskrcaj te opskrbu brodova od dijela koji služi za pješačku komunikaciju. Važno je napomenuti da je projektom predviđeno osiguranje pristupačnosti osobama s invaliditetom i osobama smanjene pokretljivosti. Dakle, projektom je omogućena nesmetana komunikacija čitavom lokacijom, kao i pristup na javno prometnu površinu - sve bez barijera.

Rok za izvođenje radova je devet mjeseci.

Maksimalni iznos za sufinanciranje troškova Projekta javnim sredstvima iznosi 42.284.052,27 kuna odnosno 100% prihvatljivih troškova Projekta od čega 35.941.444,42 kuna odnosno 85% dolazi iz Kohezijskog fonda EU-a preko Operativnog programa 'Konkurentnost i kohezija 2014.-2020'., a 6.342.607,85 kuna odnosno 15% iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.

Projekt 'Rekonstrukcija – dogradnja Obale kneza Domagoja I i II u Gradskoj luci Split' je planiran kao prva faza projekta 'Rekonstrukcija i proširenje Gata sv. Petra u Gradskoj luci Split'. Provedbom navedenih projekata, infrastrukturno će se zaokružiti bazen Gradska luka luke Split i osigurati optimalna protočnost prometa, razina usluga i održivi razvoj za desetljeća koja su pred nama.

Vaša reakcija na temu