Troje ljudi sa splitskog područja nasjelo je na najnoviju prevaru preko SMS poruka s lažnim potpisom Hrvatske pošte, kojima ih se pozivalo da dopune informacije kako bi zaprimili poslan im paket. Iz Policijske uprave splitsko-dalmatinske potvrdili su nam kako su u ponedjeljak, 6. studenog, zaprimili prijave oštećenih.
Tog su dana, naime, na svoje mobilne uređaje zaprimili poruku koja je sadržavala poveznicu na krivotvorenu internetsku stranicu. Na njoj se, pak, pojavljivao nalog za plaćanje nastalih troškova dostave. Kada su unijeli podatke svojih bankovnih kartica, s računa im je skinut novac.
Iz policije su nam kazali kako na okolnosti događaja provode kriminalističko istraživanje. Ujedno su uputili upozorenje građanima da, ako zaprime ovakve SMS poruke koje sadržavaju poveznicu na druge internetske stranice te u kojima se pod krinkom plaćanja troškova poštarine od nekoliko eura ili centi za dostavu paketa traži da upišu svoje podatke s kartice, budu oprezni, odnosno da ne upisuju podatke s kreditne kartice, stranicu zatvore i izbrišu SMS.
U cilju informiranja građana i prevencije Policijska uprava splitsko-dalmatinska pokrenula je preventivnu kampanju SafetyNet-Bitka za sigurnost. Na njenoj internetskoj stranici građani na jednom mjestu mogu saznati sve informacije o raznim vrstama računalnih prevara. U želji da informacije budu dostupne što većem broju njih, na plakatima ove akcije nalazi se i QR kod koji omogućuje da se jednostavno, jednim klikom, dobiju sve informacije o vrstama prevara i načinu zaštite, poručili su iz policije.
Slučaj su za Dalmatinski portal komentirali i iz Hrvatske pošte. Ukazali su kako je to tek jedan u nizu pokušaja prevare s ciljem pristupa osobnim podacima primatelja u posljednje dvije godine - uključivali su i lažne nagradne igre, humanitarne akcije, poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka…
'Svim slučajevima zajedničko je lažno predstavljanje u ime Hrvatske pošte te pokušaji krađe podataka s bankovnih kartica. Lažne poruke i obavijesti mogu se relativno jednostavno prepoznati po sumnjivoj i čudnoj e-mail adresi ili poveznici (službena je domena Hrvatske pošte posta.hr), starom logu Hrvatske pošte te pravopisnim i gramatičkim pogreškama.
Pokušaj prevare u komunikaciji vezanoj uz internetske oglasnike također se može prepoznati po sljedećim pokazateljima: broj s kojeg vam se javila osoba nije registriran u Hrvatskoj, poruke koje vam osoba šalje imaju gramatičke i pravopisne pogreške. No najveću sumnju svakako treba pobuditi ako dobijete poveznicu na kojoj trebate unijeti podatke s bankovne kartice.
Poveznice za unos podataka s bankovne kartice pojavljuju se u svim prethodno navedenim pokušajima prevare. Ako prodajete putem oglasnika, jedini podaci koji su potreban za uplatu su vaš IBAN te ime i prezime, a traži li kupac broj vaše kartice i CVC/CVV broj - sigurno se radi o pokušaju prevare', pojasnili su.
Istaknuli su kako svako lažno predstavljanje prijavljuju nadležnim tijelima koja blokiraju sporne stranice. Ujedno korisnike po saznanju obavještavaju preko svojih internetskih stranica i društvenih mreža.
'Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtve internetske prevare ili pokušaja prevare. Najbolja prevencija svakako su edukacija i obraćanje pozornosti na detalje u poruci e-pošte i provjera poveznica koje nam stižu', konstatirali su.