Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
DALMATINSKA MARENDA: Besplatne edukacije gastro brendiranja i kulinarski master classovi…

DALMATINSKA MARENDA: Besplatne edukacije gastro brendiranja i kulinarski master classovi…

Dio projekta kojeg je prije godinu dana započela TZ Splitsko-dalmatinske županije

Specifičnosti života u Dalmaciji punog mirisa i doživljaja, u kojem se prepliću povijest, kultura, priroda i ljepote, a kao kruna svega vrhunska gastronomija koja počiva na naoko posve jednostavnom, a ustvari mozaik svega spomenutog, dio su projekta Dalmatinska marenda kojeg je prije godinu dana započela Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije na čelu s direktoricom Ivanom Vladović.

Projektu kojim se ova stara navada želi približiti svjetskim gurmanima i gostima što traže nešto posve autentično, pridružili su se mnogi ugostitelji Srednje Dalmacije kako bi se stvorili promotivni materijali. Partneri na projektu od samog su početka i udruga Šefova kuhinja mediteranskih i europskih regija na čelu s masterchefom Željkom Nevenom Bremecom koji je osmislio master classove pripreme jela Dalmatinske marende za različite vrste objekata i varijante posluživanja te ih od travnja provodi u sklopu besplatnih edukacija na temu gourmet brendiranja destinacija.

'Projekt Dalmatinska marenda nije samo gastronomskog karaktera, on je svojevrsna poveznica svih društvenih komponenti, oko toga se vrti filozofija našeg domaćeg čovika. Naime, gostu se kroz žlicu jela želi prezentirati punoća doživljaja destinacije, gdje se sjedanjem za stol u određeno doba dana, od 10 do 13 sati, može uživati u tradicionalnim jelima karakterističnim za naš kraj. Što se tiče održivosti turističke ponude na ovaj način rasterećujemo ugostitelja prebacujući fokus s najopterećenijeg dijela dana, a to je posluživanje večere. Jela Dalmatinske marende su koncipirana tako da su jednostavna, od samog načina pripremanja do načina posluživanja… u jednoj teći. Prezentacijski neatraktivna, ali baš u toj jednostavnosti leži sva ljepota. Punoća ukusa i mirisa su ono što vas drži za stolom, uz pismu, besidu i pokoji trač. Dalmatinska marenda je u ono doba bila svojevrsna društvena kronika. Sve te specifičnosti trudimo se prikazati gostima kako bismo im približili ljepotu življenja u Dalmaciji', istaknula je Ivana Vladović.

Za potrebe promocije projekta snimljeno je šest epizoda serijala Dalmatinska marenda kojima se zorno prikazuje na 3 svjetska jezika dalmatinski način življenja i blagovanja u Splitu, Krilu Jesenicama, Sinju i Makarskoj, a u pripremi je još 6 epizoda kako bi se prikazala gastro baština Imotskog, Kaštela i otoka Brača. Uz videa, u pripremi je i kuharica, koja će uz tradicionalna jela i recepture sadržavati i popis svih gastro manifestacija s našeg područja kao i popis objekata koji poslužuju Dalmatinsku marendu.

'Isto tako, izradili smo razne promo materijale koje distribuiramo na svim važnijim događanjima. Sudjelovali smo na specijalnim prezentacijskim radionicama u sklopu velikih svjetskih sajmova te pripremamo promociju destinacije kroz prezentaciju gastronomije u Sarajevu u svibnju ove godine. Na letovima Croatia Airlinesa posluživali su se specijalno osmišljeni lunch paketi dalmatinske marende kako bismo gastronomsko iskustvo započeli još na putu u našu destinaciju. Uz navedeno je jako bitan segment edukacija o tome što je marenda i kako se prezentira u pojedinom ugostiteljskom objektu te kako zadržati kvalitetu gastronomske prezentacije i pripreme samog jela u koliko želimo da istinski ona postane brend. Kvaliteta mora pratiti apsolutno svaki korak razvoja ovog projekta. Naše namirnice su kvalitetne, specifične, začini jedinstveni i bogati no kako to sve spojiti u jedno da zadrži svoj srž, bit, da se ne izgubi poveznica s tradicijom i načinom pripreme, tu nastupa edukacija', dodala je Vladović.

Kao dodatak projektu krenule su i edukacije brendiranja turističkih destinacija kao cjelogodišnjih ili sezonskih gourmet destinacija koje ŠKMER provodi u suradnji s TZ SDŽ, lokalnim turističkim zajednicama i Ivom Cvitanićem, stručnjakom za destinacijski menadžment. U sklopu toga se održavaju i kulinarski master classovi Dalmatinske marende koje su travnju obuhvatile Milnu i Bolu na Braču te Maslinicu na Šolti. U nastavku 2. svibnja održat će edukacije za profesionalce u ugostiteljstvu i strukovne nastavnike u Srednjoj školi Blaž Jurjev Trogiranin u Trogiru te dan kasnije Makarskoj.

'Ovisno o mjestu održavanja, radi li se o restoranu ili kabinetima ugostiteljskih škola u destinaciji, trajanje i oblik radionice ponešto se razlikuju, a generalno obuhvaćaju teorijski dio, tako i praktični kuharski dio u kuhinji. Između ostalog, tu je i segment izrade raznih krušnih tijesta uz recepture, načine miješanja, oblikovanja, dizanja, pečenja i serviranja. Priprema se i servira po jedno toplo ili hladno predjelo, kao i mesno i riblje jelo s prilogom, a sve kako bi se eventualni 'marendaški' meni uklopio u ponudu restorana koji ga planira uvesti. Na samom kraju, iako nije uobičajeno za marendu, prenosimo i pripremu dalmatinskih slastica, ovisno o destinaciji o kojoj se radi. Na kraju radionice polaznici uvijek isprobaju Dalmatinsku marendu', objasnio je Bremec.

Zainteresirani za besplatnu edukaciju i master class Dalmatinske marende u Trogiru, bilo da su iznajmljivači, vlasnici ugostiteljskih objekata, hotelijeri, predstavnici OPG-ova, kuhari ili konobari, mogu se prijaviti do 1. svibnja na info@visittrogir.hr ili na telefon 021/885-628 (ured TZ grada Trogira). Oni koji, pak, žele sudjelovati u programu u Makarskoj u Srednjoj strukovnoj školi, trebaju se do 2. svibnja prijaviti na email info@makarska-info.hr ili na broj 021/612-002 (ured TZ grada Makarske). Edukacije počinju u 9 sati.

PROGRAM

9.00 - 10.30 Edukacija

Definiranje gourmet destinacije i primjeri već brendiranih gourmet destinacija

Uloge i načini uključivanja lokalnih dionika u gourmet brendiranje turističke destinacije

Modaliteti promocije gourmet destinacije

Potencijali uključivanja brendirane gourmet ponude u programe manifestacija koje u osnovi nisu gourmet manifestacije.

10.30 - 12.30 Master Class

Teoretski uvod u prepoznatljivost i posebnosti dalmatinske/mediteranske kuhinje

Izvedba master classa na odabranu temu prilagođenu destinaciji (u formatu tradicijskog ili fine dining jela s platingom) uz mogućnost uključivanja sudionika u rad

Prezentacija načina posluživanja

12.30 - 13.30 Prezentacija i degustacija jela

Rasprava i zaključci, izrada plana zajedničkih aktivnosti

Vaša reakcija na temu