Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
NATJECANJE BARISTA U SPLITU Šibenčanin i Imoćanka izborili finale, a saznali smo i piju li Dalmatinci više kavu nego drugi Hrvati

NATJECANJE BARISTA U SPLITU Šibenčanin i Imoćanka izborili finale, a saznali smo i piju li Dalmatinci više kavu nego drugi Hrvati

Tomislav Stančić i Smiljana Patrlj borit će se za odlazak na Svjetsko prvenstvo barista u Australiji

U splitskom kafiću 'F de mar' na Zapadnoj obali danas se održalo posljednje od četiri polufinala natjecanja 'Julius Meinl Barista Championship', prije velikog finala 28. rujna u Zagrebu. Najbolji barist će za nagradu otići u Melbourne, a za titulu najboljeg borit će se i splitski dvojac: Tomislav Stančić iz Šibenika i Smiljana Patrlj iz Imotskoga. Oni su danas proglašeni najboljima...

Stančić je rekao da mu ovo natjecanje puno znači, prije svega zbog upoznavanja kolega i razmjene iskustava, a kaže da bi ga jako veselila pobjeda i odlazak u Australiju. Smiljana je, pak, smislila originalni koktel od kave - Mint Mohito Ice Coffee - idealan za vruće ljetne dane.

- Ovo je četvrto polufinalno natjecanje, prethodili su Zagreb, Osijek i Rijeka. Dvoje od osam natjecatelja smo izabrali za finale koje će se održati 28. rujna u Zagrebu, a pobjednik odlazi u Australiju na Svjetsko prvenstvo barista. Interes za prijavu je bio velik, bilo je sjajnih kandidata koji su pokazali iznimno znanje - otkrila nam je Katarina Zekić, marketing menadžerica tvrtke Julius Meinl, a onda pojasnila što u praksi znači barista.

- Ugrubo rečeno, to je netko tko kuha kavu, ali riječ je zapravo o puno višem od toga. Iziskuje konstantno usavršavanje jer kava nije gotov proizvod već o njoj trebamo stalno nešto novo učiti. Primjerice, naši suci stalno završavaju nove tečajeve, edukacije i usavršavaju se iz godine u godinu. 

Natjecatelji su pokazali vještine u tri discipline. 

- Pripremali su espresso, cappuccino ili latte art i vlastiti napitak s potpisom, a to je koktel od kave i različitih sastojaka po odabiru kandidata. Radili su koktel kojem sami daju naziv i prezentiraju ga. Osim stručnosti, ovdje su bitne i prezentacijske vještine, a posebice u latte artu koji je umjetnost crtanja s mlijekom - poručila je Zekić i dodala koji je segment najvažniji.

- Espresso je baza svakog napitka tako da je on definitivno nešto na čemu suci najviše inzistiraju. Ima i jako velikih varijacija. Iako svi natjecatelji rade s istom kavom, rezultat bude potpuno različit. O konačnom ukusu kave ovisi i podešavanje mlinaca, temperatura aparata i slično. Kava više nije kao nekad jer su potrošači osviješteni i traže dobar proizvod. 

Ponekad pjenica od kave bude poput pravog slikarskog platna...

- Da, ima razno-raznih crteža. Pogotovo ovdje u Splitu i Dalmaciji, ima jako puno dobrih barista - mišljenja je marketing menadžerica tvrtke Julius Meinl, čijom kavom su se koristili natjecatelji.

- Imamo četiri mješavine kave i sve su 100% arabica, a kandidati su sami birali mješavinu s kojom žele raditi. 

Znamo kako 'filozofiramo' s kavom pa nas je zanimalo koja se pije najviše u Dalmaciji.

- Kavu s mlijekom pije nekih 80 posto, dok 20 posto ljudi voli espresso. U Dalmaciji se pije najviše kave u odnosu na ostatak Hrvatske zbog samom mentaliteta, fjake i pomalo stila života - zaključila je Zekić. 

Osjetilni suci Tihomir Ivanović i Anton Vujić uz tehničkog suca Anđelka Belavića i glavnog suca Luka Putnika pažljivo su pratili svaki pokret vještih barista, uz mnoga pitanja i potpitanja, kako bi dobili pravi dojam o njihovom umijeću, no i osobnosti. Svi natjecatelji dali su sve od sebe prezentirajući razne tehnike spravljanja napitaka od kave i pokazali zavidne barističke kvalitete. Evo što nam je rekao Ivanović:

- Ocjenjujem okus i izgled same kave. Kod espressa ocjenjujem boju kreme, dužinu kave i okus, kod napitka s mlijekom dodatne bodove nosi latte art. Kod napitka s potpisom nam je važno da espresso bude dominantan, mora se osjetiti kava, a ne ostali sastojci. Splitski baristi su odlični, svake godine sve bolji, općenito scena u Hrvatskoj jača. Nama je u cilju dignuti kvalitetu napitka u šalici, a tome će pridonijeti sve veći broj vrsnih barista - zaključio je, a s njim se složio i glavni sudac današnjeg natjecanja Nikola Putnik.

- Moj zadatak bio je ocijeniti kako se kandidati snalaze u radu, a posebnu pažnju obratio sam na čistoću i urednost samog napitka. Razlika između konobara i bariste je u znanju o kavi i mlijeku, ali i kako to primjenjuje u praksi - otkrio je Luka Putnik.

Pobjedniku je poručio:

- Želim mu puno sreće u poslu i neka neprekidno uči. U Splitu je kava najvažniji napitak, a u većini lokala možete popiti vrsnu kavu. Prostora za napredak uvijek ima, ali za to treba puno rada i znanja. Ima čudnih zahtjeva gostiju, a osoba na aparatu iste treba ispuniti da bi svaki gost izašao s osmijehom. 

AMBASADOR KULTURE BEČKE KAVANE

Julius Meinl međunarodno je uspješna tvrtka koja je već više od 150 godina ambasador kulture bečke kavane, a brend je prisutan u više od 70 zemalja diljem svijeta. Tvrtka, koja se iznimno ponosi vlastitom tradicijom, naglasak stavlja na stručnost barista i njihovu edukaciju. 

- Osim kvalitete samog napitka, za potpuni doživljaj i užitak ispijanja vrhunske kave jednako je važna i vještina pripremanja ovog popularnog napitka - istaknuo je Marko Crnogorac, direktor i član Uprave Julius Meinl Bonfanti d.o.o.
Vaša reakcija na temu