Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Rimac Automobili Rimčev C_Two razgovarat će s vozačem, učit ga vožnji, ali i preuzeti kontrolu kad je vozač pod stresom

Rimčev C_Two razgovarat će s vozačem, učit ga vožnji, ali i preuzeti kontrolu kad je vozač pod stresom

Ono što pripremaju za vožnju po trkaćoj stazi zaista je impresivno

Mate Rimac i njegova ekipa iz Rimac Automobila već su nas navikli na inovacije i pomicanje granica. Svaka verzija njihovog električnog superautomobila još je brža, bolja i puna napredne elektronike koja same sposobnosti automobila gotovo gura u drugi plan, donosi Zimo.

Iako C_Two još nije službeno došao na tržište, u Rimac Automobilima pomalo otkrivaju što sve vozači mogu očekivati od automobila. Primjerice - ugodan razgovor.

Priznajte, barem ste jednom započeli 'razgovor'sa svojim automobilom. Ili da izbacite frustracije u prometu ili da otkrijete zašto baš danas, kad vam najviše treba, odbija poslušnost i neće upaliti. U slučaju Rimčevog C_Two, nemojte se iznenaditi kad vam automobil - odgovori.

Kako su iz Rimac Automobila otkrili za Top Gear, C_Two će, zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, razgovarati s vozačem. Reći će mu što treba, kako najbolje iskoristiti sve mogućnosti koje automobil nudi, a u budućnosti i naučiti vozača kako da bude bolji, pa, vozač.

Saša Vražić, direktor odjela za autonomnu vožnju u Rimac Automobilima, otkrio je kako bi umejtna inteligencija trebala pomoći vozaču da nauči voziti po trkaćim stazama i pri tome iskoristi maksimum od automobila.

Nisu svi naši kupci profesionalni vozači, ali želimo da svi uživaju u automobilu i zabave se, otkrio je Vražić za TopGear.

Uz umjetnu inteligeniciju, C_Two će biti opremlje i s devet kamera, LIDAR-om, radarom i 12 ultrasoničnih senzora koji će sve svoje podatke slati u malo superračunalo koje će se nalaziti u samom automobilu. To znači da će svakog sata prikupiti oko 6 terabajta podataka, koje će trebati obraditi i analizirati, a za što će biti zaduženi algoritmi razvijeni u Rimcu i NVIDI-a Drive Pegasus platforma za superračunala.

Da bi smjernice koje će vozači dobivati od automobila bile što bolje, u Rimcu su surađivali s profesionalnim vozačima. Konačni rezultat je umjetna inteligencija koja je učila od najboljih i koja bi vozaču trebala to znanje prenijeti kroz analizu njegovog ponašanja na stazi i savjete za ispravljanje grešaka.

Nije lako postati izvrstan vozač. Treba puno prakse. Umjetna inteligencija je tu da vas motivira, kako biste mogli ostati zainteresirani za automobil i uživati u vožnji, ističe Vražić.

Kako vozače prilikom vožnje ne bi dodatno ometali tekstualnim uputama, u Rimcu 'virtualnom treneru' planiraju dati glas. Čiji? Još nije poznato, ali znaju da glas mora biti ugodan za slušanje, a dovoljno autoritativan da slijedite njegove upute.

A za one koji se malo previše zaigraju i uzbude dok voze po stazi, u Rimcu imaju posebno rješenje. Njihov sustav nadzire što vozač radi i ako prepozna da je vozač previše uzbuđen ili pod stresom, ponudit će mu da preuzme kontrolu. Iako je sama ideja da kontrolu predaju računalu, za neke vozače izvor stresa sam po sebi, Vražić ističe kako to ima svoje prednosti.

Čovjek, kad uoči opasnost, reagira za više od sekunde. Umjetna inteligencija to može napraviti za stotinku milisekunde, ističe Vražić i pojašnjava da u slučaju C_Two, jedna sekunda pri brzini od 300 kilometara na sat iznosi 83 metra.

Za sad će umjetna inteligencija i 'virtualni trener' biti dostupni samo na trkaćim stazama, no u Rimcu razmišljaju o razvijanju sličnog sustava, koji bi se mogao prilagoditi za korištenje u svakodnevnim situacijama, prenosi Zimo.

Vaša reakcija na temu