Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
PROMETNI STRUČNJAK: Uvođenje kazni za ometanje robotaksija je nelogično

PROMETNI STRUČNJAK: Uvođenje kazni za ometanje robotaksija je nelogično

'Nestručno je i potencijalno štetno iz ova tri razloga'

Izmjene Zakon o sigurnosti prometa na cestama, potaknute predstojećim uvođenjem samovozećih automobila u promet su nužne, kako bi definirale odgovornosti i propisane postupke u novim okolnostima, prometa uz sudjelovanje autonomnih vozila na cestama. Uz opravdane i utemeljene prijedloge potrebnih mjera najavljena je jedna nelogična, nestručna i potencijalno štetna, kaže prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal.

'Za one koji budu 'ometali sudjelovanje potpuno automatiziranih vozila u prometu na cestama, na način da svojim radnjama dovode potpuno automatizirano vozilo u stanje u kojem mora poduzeti radnju u prometu koju inače ne bi poduzelo ili ga ometaju u toj mjeri da potpuno automatizirano vozilo bude prisiljeno nepotrebno izvoditi manevar za minimalizaciju rizika' propisane su kazne od tisuću do pet tisuća eura.

Ovaj prijedlog treba odbaciti, zbog sljedećih razloga.

1. Sva motorna vozila, klasična i autonomna, trebaju biti potpuno ravnopravna u prometu, neovisno o subjektu upravljanja (vozač, operater sustava upravljanja, s jednakim pravima i obvezama na temelju Zakona o sigurnosti prometa.

2. Stvaranje posebne obveze ponašanja vozača klasičnog vozila prema autonomnom vozilu, odnosno njegovom operateru nepoštena je i nelogična, a time i nestručna. Podjednako je štetno i opasno ako vozač jednog vozila prema drugom nepropisno postupa iz ekshibicionizma ili loše namjere prema autonomnim vozilima (kako bi kompromitirao i otežao njihovo uvođenje), dakle namjerno ili se također namjerno nepropisno ponaša prema klasičnim vozilima, radi provokacije (uvjetovane socijalnim kontaktom), društvenim događanjima (navijačke skupine, druge nacionalnosti…) ili koristoljublja (insceniranje i namjerno izazivanje prometne nesreće).

3. 'Ometanje sudjelovanja potpuno automatiziranih vozila u prometu na cestama' izvan postojećih, odnosno eventualno neselektivno pooštrenih odredbi za sve sudionike u prometu, bilo bi teško točno ocijeniti i sudski procesuirati. Od takve nelogične, nestručne i potencijalno štetne odredbe (mnogi bi vozači bi zbog straha od visokih kazni preventivno mogli mijenjati propisani obrazac ponašanja te izazvati dodatne probleme i zastoje u prometu

Po potrebi, devijantno ponašanje vozača u prometu, ne samo prema ostalim automobilima i gospodarskim vozilima u prometu, nego, posebice, prema ugroženim skupinama (pješaci, biciklisti, mopedisti, motociklisti…) treba dodatno precizirati i sankcionirati Zakonom o sigurnosti prometa na cesta, bez povlaštenih i diskriminiranih skupina, odnosno subjekta upravljanja', piše prometni stručnjak.

Vaša reakcija na temu