Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Press Uspješni poduzetnici na panelu Lokale u kale: 'Autentično i lokalno ima budućnost'

Uspješni poduzetnici na panelu Lokale u kale: 'Autentično i lokalno ima budućnost'

Cilj je potaknuti ljude da izađu iz komfor zone i odvaže se na nešto novo

Poduzetnici iz cijele Hrvatske okupili su se u Makarskoj na panel druženju 'Lokale u kale' koje Grad Makarska organizira s ciljem predstavljanja uspješnih lokalnih i autentičnih priča.

Edukacija je ciljano održana uoči objave novog, drugog po redu, javnog poziva za dodjelu potpora poduzetnicima i obrtnicima koji financijsku pomoć od Grada mogu ostvariti neovisno radi li se o najmu gradskog ili privatnog prostora.

Izaći iz zone komfora nije lako, ali je moguće, poručili su poduzetnici koji su gostovali u dvorani Arte a kojima je zajedničko to što su hobi uspješno pretvorili u posao i danas žive isključivo od toga.

Inspirativne priče o vinu iz slavonskog Kaptola, pivu iz Šibenika i makarskoj kombuchi s publikom su podijelili Filip Plavičić (Pivovara Mihovil), Zagorac sa makarskom adresom Hrvoje Belančić (Kocha Kombucha) te Barbara Ljevar (Vinarija Kaptol).

Drugi panel pod nazivom 'Panel doživljaja' okupio je poduzetnike koji su autentičnom ponudom ili zanimljivim outdoor aktivnostima kreirali dodanu vrijednost za grad: Ivanu Mrduljaš (Unicus ornament), Mladena Hanzira (Peek and Padlle Croatia), Josipa Lukačevića (ThrillSeekers Croatia) i Petru Kvesić (Alternatura).

Treći panel bio je posvećen dalmatinskoj kuhinji i autentičnoj gastronomskoj ponudi. Lorenzo Ujević, vlasnik poznate šibenske konobe Nostalgija, govorio je o meniju koji je rezultat suradnje s lokalnim OPG-ovcima, Makaranin Mario Tomaš, vlasnik konobe Kalalarga o tradiciji makarskih marendina i zašto ne radi ponedjeljkom, a Jolanda Vitaljić, chefica koja kuha i piše, ima vlastiti brend Mamafaktura i concept trgovine Nered u Splitu i na Visu, o ljubavi prema Mediteranu i Dalmaciji. Svi su se složili kako se, unatoč muci, trud isplati te da je budućnost u malim obiteljskim restoranima koji nude lokalno i autentično.

Prvi panel 'Lokale u kale' održan je u veljači prošle godine, a edukacija i poticaji u iznosu od 130.000,00 eura polučili su odlične rezultate. Uz poticaje je otvoreno deset novih lokala, a osam postojećih, koji u staroj jezgri grada rade cijele godine, također je ostvarilo pravo na poticaje.

'Nijedna promjena nije se dogodila preko noći, taj put je trnovit, ali do cilja je lakše doći ako imaš plan. Masovni turizam vodi do otuđenosti stanovništva, prenapregnutosti infrastrukture i gubljenja identiteta te, na kraju, nezadovoljstva i domaćih i gostiju', poručila je zamjenica gradonačelnika Antonia Radić Brkan, naglasivši kako je Makarska u zaokretu.

'Kada govorimo o revitalizaciji stare gradske jezgre, projekt 'Lokale u kale' se ne može svesti samo na poticaje. Donijeli smo pravilnik, čistili reklame, otvarali pročelja, sad se uređuju ulice istočno od Kačića. Nismo, srećom, postali Split ili Dubrovnik, gdje je svaki drugi prostor kebab ili apartman, a nadam se i da nećemo jer Makarska nije samo mjesto gdje se vrti lova već grad u kojem živimo, neprocjenjiva riznica kulture i karaktera. Istina, teškog, dalmatinskog, ali dobro se nosimo s tim', zaključila je zamjenica gradonačelnika pozvavši poduzetnike da razmisle o autentičnim pričama koje se mogu pokrenuti u istočnom dijelu stare gradske jezgre koja se trenutno obnavlja.

Dodajmo kako sve zainteresirane nezaposlene osobe, koje imaju u planu pokretanje vlastitog posla unutar stare Gradske jezgre, imaju i mogućnost korištenja potpore za samozapošljavanje.

Radi se o javnom pozivu Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, čija potpora pokriva troškove osnivanja i započinjanja poslovanja poslovnog subjekta u visini do 15.000,00 EUR, do 10.000,00 EUR i do 7.000,00 EUR, ovisno o planiranim djelatnostima.

Rok za prijavu je do 30. rujna 2024. ili do isteka sredstava. Makarska razvojna agencija MARA pruža usluge savjetovanja kao i pripreme dokumentacije za prijavu, a zainteresirani se mogu informirati ili uzeti termin za savjetovanje putem mail adrese: centar@maramakarska.hr.

Vaša reakcija na temu