Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
INTERVJU Goran Kotur: Lex cannabis će revitalizirati dalmatinsku ekonomiju

INTERVJU Goran Kotur: Lex cannabis će revitalizirati dalmatinsku ekonomiju

Kerum će malo 'dat ruke' HDZ-u da desnija konkurencija previše ne ojača

Predsjednik SDP-a Split Goran Kotur kandidat je na Restartovoj listi za Sabor u X. izbornoj jedinici.

Vaš glavni motiv za ulazak u Sabor?

- U Split se ulaže daleko manje nego u Zadar, Rijeku i dubrovačko područje. Svaka njima čast, ali Split je drugi grad u državi i ne smije nas se tretirati kao da smo deseti ili petnaesti! 

Koji su najvažniji projekti za koje ćete se zalagati kao saborski zastupnik?

- Splitu i Dalmaciji prije svega nedostaje moderna željeznička veza s Europom, kako ne bi bili začepljena regija, što se tiče ne samo putničkog nego i teretnog prometa. Loša željeznička veza šalje poruku da se Split i Dalmacija ne doživljavaju kao regija koja ima perspektivu za ozbiljan ekonomski razvoj, izvan monokulture turizma. Prvi korak za ozbiljan razvoj Dalmacije je moderna željeznička veza, ne samo za putnički nego i za teretni promet. Bez toga šaljemo poruku da ne planiramo ozbiljan održivi razvoj. Moramo biti kvalitetno prometno povezani i provesti reindustrijalizaciju naše regije Dalmacije, inače smo osuđeni na domete polukolonije koji životari od turizma i trgovine. To je izuzetno skupo i zbog toga nam je potrebno žestoka borba na europskoj razini da osiguramo potrebna sredstva. Prvo se naš Jadransko-jonski pravac treba povezati na osnovni europski Mediteranski koridor. To je za Dalmaciju strateško pitanje broj jedan!

Koji su potencijali Dalmacije neiskorišteni, koja je vaša vizija razvoja ovog područja?

- Dalmaciju je pretvorbom i privatizacijom te nedjelima nakon toga upropastio HDZ. Uništena je naša industrija. Kao što sam rekao, moderna željeznička veza je pitanje svih pitanja za Dalmaciju. Najpoznatiji borac su kvalitetno povezivanje Dalmacije s Europom i svijetom bio je naš Vicko Krstulović koji se borio za Jadransku orijentaciju, čiji je ključni element bila kvalitetna željeznička veza. Drugi projekti su važni za nas u Splitu i Dalmaciji, ali je ovaj željeznički daleko najvažniji. Između ostalog, treba nam kvalitetno prometno rješenje za Split, što uključuje odgovarajući ulaz u Gradsku luku i izlaz iz Gradske luke. Treba nam i nova operativna obala na području Sjeverne luke na Stinicama, kako bi tamo premjestili kamionski promet koji morskim putem ide prema otocima. Ali, moderna željeznica je pitanje kvalitetnog života ili životarenja u Dalmaciji! Ili još izravnije, pitanje opstanka!

Treba li napraviti preustroj lokalne samouprave?

- Hrvatskoj treba stotinjak, najviše 150 općina. Treba se vratiti na sustav koji je postojao do početka 90-ih, kako bi se izbjegla razmrvljenost i kako bi veći lokalni centri stvarno mogli pomagati građana i imati puno veći utjecaj od sadašnjih gradova i općina na razvoj svog područja. Ovako svi idu po mrvice u Zagreb. Dalmacija kao statistička regija treba odlučivati i o svojoj alokaciji iz fondova EU-a.

Kada ćemo napokon postati digitalizirano društvo, a ne gubiti vrijeme na prikupljanje potvrda od ureda do ureda?

- Vrlo brzo, nakon pobjede Restart koalicije na izborima. Digitalizacija i digitalna transformacija su ključne u našem programu.

Treba li ukinuti županije ili općine?

- Dalmacija treba biti jedna regija s 22 općine kojima će ostati 40% javnih prihoda. 

Kako pomoći turističkom sektoru u post korona razdoblju?

- SDP Split i SDP Hrvatske su na Gradskom vijeću Splita i u Saboru predložili mjere koja na žalost nisu prihvaćene. Izdvojio bih moratorij na kreditne obveze dužnika u trajanju od godinu dana, što je predlagao SDP, te pomoć svima koje je zahvatila kriza, a ne samo onima kojima je zabranjen rad zbog epidemije.

Zašto Sinjsko polje ne hrani Dalmaciju?

- Zbog toga što je HDZ uništio gotovo svu proizvodnju u Dalmaciji, pa i poljoprivrednu. Kad se sustav proizvodnje ubije, nije ga lako oživjeti. Upravo to oživljavanje je cilj Restart koalicije. Između ostalog, Lex cannabis će doprinijeti revitalizaciji dalmatinske poljoprivrede i cjelokupne ekonomije. Zakon koji će potpuno liberalizirati i legalizirati marihuanu bit će donesen već u rujnu. Bit će dozvoljene komercijalne aktivnosti uzgoja, prerade i prometa svih sorti konoplje. Konoplja se može primjenjivati u prehrambenoj, kozmetičkoj, tekstilnoj, kemijskoj, automobilskoj i brojnim drugim industrijama. Kanabinoidi su spojevi bitni za liječenje i ublažavanje negativnih posljedica brojnih teških bolesti. Omogućit će se uzgajanje do 9 biljaka za svoje potrebe. Jedini koji će s ovim imati problem su dileri. 

Jesu li ovo, u konačnici, izbori između Bernardića i Plenkovića?

- Ovo su izbori između dobre i lošeg smjera  razvoja Hrvatske, kvalitetnog i raspadajućeg tima, a onda i između dva kandidata za premijera od kojih je jedan već pokazao da je loš premijer, a drugi ima sve pretpostavke da bude jako dobar premijer. Dakle, na osobnoj razini, na razini tima i na razini programa Restart koalicija je u prednosti. Naravno, s našim kandidatom za premijera Davorom Bernardićem.

Da ne možete glasati za SDP, koji bi bio vaš drugi izbor?

- SDP je moj jedini izbor. 

Kako tumačite pojavu Škore?

- Varijacija na temu HDZ-a. Njihov bivši član i budući partner.

Je li velika koalicija HDZ-a i SDP-a za vas prihvatljiva ako HDZ drugačije ne bude uspio sastaviti saborsku većinu?

- Nije. 

Postoji li na nekim drugim listama neka osoba koju biste željeli vidjeti na onoj Restart koalicije?

- Mile Kekin. 

Kako komentirate Kerumov izlazak na izbore?

- Malo će 'dat ruke' HDZ-u da desnija konkurencija previše ne ojača. 

Vaša reakcija na temu