Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Predsjednik uprave Jadrolinije: Kvara na Lastovu nije bilo, a rampa na Supetru je pala zbog ljudske greške

Predsjednik uprave Jadrolinije: Kvara na Lastovu nije bilo, a rampa na Supetru je pala zbog ljudske greške

David Sopta smatra kako su putnici i posada na njihovim brodovima sigurni

Predsjednik uprave Jadrolinije, David Sopta, dao je intervju Novom listu u kojem je govorio o tragediji u kojoj su poginula tri pomorca na trajektu Lastovo, ali i o problemu s rampom na trajektu Supetar. Sopta je rekao kako zbog pogibije pomoraca osjeća moralnu odgovornost, ali da istraga još nije utvrdila što se dogodilo. 

'Prema Pomorskom zakoniku, kompanija na čijem sam čelu dužna je osigurati uspostavljanje Sustava upravljanja sigurnošću, što je Jadrolinija uspostavila 1996. godine, inače niti jedan brod ne bi plovio. Ako nešto treba doraditi, popravit ćemo, ali sustav je uspostavljen i funkcionira. Moja odgovornost kao predsjednika uprave je za ukupno funkcioniranje kompanije, a u tom pogledu Jadrolinija je danas bolja i stabilnija kompanija nego je bila kad sam došao, s uzastopnim rastom broja putnika, ali i unapređenjem uvjeta rada svih zaposlenika. Smjena izvršnog direktora tehničkih i operativnih poslova ni u kojem smislu nije izravno povezana s tragedijom na brodu Lastovo, već s cjelovitom odgovornošću u tom sektoru. No, kad već spominjemo famozni nacrt, nitko ne govori da nacrt nije utvrdio nikakav tehnički nedostatak, nikakav kvar. Rampa je ispravno radila na dan nesreće, neposredno prije i neposredno poslije. Zašto je pala? E, to je pitanje za istragu', rekao je Sopta.

Osim tragične nesreće na brodu Lastovo, zabilježen je niz drugih incidenata s ulazno-izlaznim rampama trajekata u zadnjih nekoliko mjeseci. Najnoviji prije samo par dana, na brodu Supetar. 

'Do kvara na Supetru je došlo ljudskom greškom, nepravilnim rukovanjem hidraulikom za spuštanje i podizanje rampe, dakle zbog nepridržavanja propisane procedure, te taj primjer ne možemo staviti u isti kontekst s Lastovom. Ali sami znate, Supetar je sigurno pristao i svi su iskrcani potpuno sigurno. Ne zaboravimo da se rampe na brodovima Jadrolinije svake godine uspješno spuste više od 150 tisuća puta - više stotina puta svakog dana. Ipak, svaki brod na kojemu je zabilježen bilo kakav incident, po hitnom postupku ide na provjeru i prolazi pregled koji treba proći prije daljnjeg uključivanja u plovidbu. Prema prvim nalazima nisu zabilježeni nikakve nepravilnosti u sustavu podizanja i spuštanja rampi analiziranih brodova. Kako nam pomalo završava sezona i brodovi kreću u redovite remonte, izvršit će se posebna kontrola rampi i sustava za podizanje i spuštanje rampi. Iz svega vidljivog u zadnje vrijeme, uzroci različitih negativnih, ali vrlo rijetkih događaja u odnosu na broj operacija, variraju između spleta nerazjašnjenih okolnosti, tehničkih problema i ljudskog faktora', rekao je Sopta.

Istaknuo je i kako kvara na Lastovu nije bilo i kako brod posjeduje  sve valjane svjedodžbe i odobrenja koje izdaje priznata organizacija, odnosno Hrvatski registar brodova te državna administracija.

'Usto, tijekom svih pregleda, HRB nikada nije tražio pisanu uputu o upravljanju rampom. No, jamčim da su svi članovi familijarizirani pri ukrcavanju na brod, upoznati s pravilima o korištenju rampe. Kad su u pitanju navodni nedostaci u provedbi sustava upravljanja sigurnošću općenito, nad Jadrolinijom kao kompanijom te nad brodom Lastovo obavljeni su dodatni pregledi u rujnu 2024., kojom prilikom nisu utvrđene ozbiljnije nesukladnosti. Začuđujuće je kako se nalazi drastično razlikuju od nalaza upravne istrage, koji je obavljen u kolovozu 2024. Podsjećam, u oba su pregleda sudjelovali predstavnici istih nadležnih tijela. S druge strane, ako se propitkuje kvaliteta i ispravnost rada Hrvatskog registra brodova i njegovih potvrda o sukladnosti u režimu ISM Pravilnika, proizlazi da bi Jadrolinija u potpunosti trebala obustaviti svoju osnovnu djelatnost, jer sada važeća 'Potvrda o sukladnosti' Jadrolinije kao kompanije po tome nema vrijednost. Takav bi ishod neminovno paralizirao sustav povezivanja hrvatskih otoka s kopnom, što može imati nesagledive posljedice za tisuće građana i poslovnih subjekata', kazao je Sopta.

On smatra kako su putnici i posada na Jadrolinijinim brodovima apsolutno sigurni.

'Tragedija koja se dogodila na trajektu Lastovo nezapamćena je u povijesti Jadrolinije i ne može se uopće sagledavati kao pokazatelj nesigurnosti sustava općenito, jer se nije dogodila u plovidbi, niti za vrijeme manevra. To je dokaz da sustav upravljanja sigurnošću postoji i učinkovito funkcionira. Svi putnici i vozila su sigurno prevezeni na odredišta. Bitno je naglasiti kako je u 2024. realizirano ukupno 98 posto putovanja. Od dva posto neizvršenih, samo je 0,12 posto zbog tehničkog problema broda, a 1,8 posto zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta. U posljednjih 10 godina broj tehničkih problema na brodovima smanjili smo za 30 posto. Vjerujem da je u široj javnost dojam da se nanizalo previše incidenata, međutim, svakako ne uključujući Lastovo u iste, ovakvi događaji na ovoliki broj dnevnih operacija i u ovoj vrsti posla se povremeno mogu dogoditi i događaju se u pomorskom svijetu. To ne znači da sustav nije siguran i stabilan, već naprotiv', zaključio je Sopta.

Vaša reakcija na temu