Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: HRT Veleposlanik objasnio što je ključno u slučaju kapetana Bekavca

Veleposlanik objasnio što je ključno u slučaju kapetana Bekavca

'Izuzeto je mnogo otisaka na vrećama s drogom, ali nijedan nije pripadao članovima posade broda'

Splitski kapetan Marko Bekavac pred sudom u Turskoj osuđen je na 30 godina zatvora. Može li nakon žalbe doći do drukčije presude? Što može učiniti hrvatska diplomacija?  O tome su u emisiji 'U mreži Prvog' govorili hrvatski veleposlanik u Turskoj Hrvoje Cvitanović, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan i predsjednik Udruge pomorskih kapetana Sanjin Dumanić

Kapetan Bekavac osuđen je prema zapovjednoj odgovornosti. Na njegovu brodu pronađeno je više od 100 kilograma kokaina. Cvitanović je rekao da će se ići u žalbeni postupak, no mora se pričekati dokumentacija suda kako bi se na temelju te dokumentacije sastavila žalba.

- Ključna je uloga odvjetnika. Mi smo u nekoliko navrata upozoravali obitelj da moramo odlučiti kako ćemo slučaju pristupiti jer obitelj ima ključnu ulogu u tome kako će nas kao veleposlanstvo ovlastiti - rekao je.

Dodaje kako se mora ići u žalbeni postupak i kvalitetno sastaviti žalbu jer na temelju nje će drugostupanjski sud reagirati.

Na pitanje koliko bi postupak mogao trajati Cvitanović je odgovorio da, prema njegovim saznanjima, postupak traje najmanje 6 mjeseci.

Melvan je kazao kako se sada kapetan i njegova obitelj moraju odlučiti hoće li nastaviti s odvjetnikom ili će potražiti novog.

Na pitanje ima li kakvih dokaza glede krivnje kapetana, Melvan je odgovorio kako je upravo to frustrirajuće jer nije iznesen nijedan dokaz iz kojeg bi se moglo iščitati da je kapetan Bekavac bio u kontaktu s drogom.

- Izuzeto je mnogo otisaka na vrećama s drogom, ali nijedan nije pripadao članovima posade broda. Nikakva veza između droge i posade nije postojala, ali je donesena presuda da se 10 pomoraca pusti, a 10 zadrži. Po kojem ključu, to samo policija i sud znaju - rekao je.

Melvan govori kako je sada odlučeno da se 8 pomoraca pusti, a da kapetan i prvi časnik palube ostanu u zatvoru, što očito upućuje na zapovjednu odgovornost, a sindikat smatra da u ovom slučaju zapovjedna odgovornost nikako ne može postojati.

- To je klasična kriminalizacija pomoraca gdje ih se osuđuje što su bili na krivom mjestu u krivo vrijeme, naglašava.

Dodaje kako sudac nije imao hrabrost donijeti drugačiju odluku.

- Kod nikog od pomoraca ne postoji kriminalna povijest. Niti u tom se dijelu nije mogla pronaći nikakva spona, jer da je postojala, ona bi bila iznesena - istaknuo je.

Kapetan Dumanić pojasnio je proceduru ukrcavanja tereta na brod i kazao je kako je to na prvi pogled jednostavno, ali je to kompleksan proces.

- Brod najprije nije vezan već on stoji na 2 sidra i 3 bove po krmi. Teret dolazi s teglenicama i ukrcava se direktno što je vrlo teško nadgledati, a proces traje 1-2 dana - govori.

U cijelom procesu na brodu je stalno 20-25 uniformiranih ljudi. To su predstavnici policije, carine, predstavnici kolumbijske organizacije koja se bori protiv droge.

- To je kakofonija uniformi i stalno netko postavlja pitanja. Čovjek čak dobije osjećaj sigurnosti. Pred isplovljavanje netko od uniformiranih dođe i kaže kako će se vršiti pregled dna kako ne bi nešto bilo pričvršćeno ispod broda. Nakon što oni kažu da je sve u redu, brod napušta luku - govori.

Dumanić naglašava kako je sigurnosni stupanj luka u Kolumbiji 1, a to je gotovo ništa.

Melvan je prisjetio kako je upravo kapetan Bekavac, prije ulaska u tursku luku, tražio od svoje turske kompanije u pisanom obliku da mu se omoguće dodatne mjere kontrole i zaštite. Njemu se kompanija nije udostojala ni odgovoriti.

- To je najbitnija stavka koja govori o tome da nikakve namjere nije bilo te da nemar kapetana i posade nije postojao - naglasio je.

Vaša reakcija na temu