Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay STRUČNJAKINJA TVRDI 'Slučaj problematičnog dječaka iz Zagreba je dekonstruirao institucije RH'

STRUČNJAKINJA TVRDI 'Slučaj problematičnog dječaka iz Zagreba je dekonstruirao institucije RH'

Još uvijek goruća tema

Problematični učenik u zagrebačkoj osnovnoj školi još je uvijek goruća tema jer roditelji ne žele slati djecu u školu, a sustav pokazuje da ne funkcionira.

O tome je u Novom danu N1 razgovarala stručnjakinja za socijalne politike Diana Topčić-Rosenberg.

'Prva stvar je definirati problem i koliko nivoa ima. Meni je kao građanki i profesionalno strašno gledati što se događa, kako devetogodišnjak dekonstruira nefunkcioniranje i nedovoljnu odgovornost institucija Republike Hrvatske', kazala je Topčić-Rosenberg pa nastavila:

'Dječak je, prema dostupnim informacijama, prošao minimalno dva ili tri vrtića i tri različite osnovne škole do dobi od devet godina. Proces je počeo dok je imao minimalno pet godina. Kroz sve ove godine je čitav niz stručnih ljudi propustio nešto napraviti. Problem je, dakle, u zakašnjeloj reakciji i nedovoljnoj odgovornosti.'

Naglasila je da su sad problemi vidljivi svima.

'Ne znam je li mi teže slušati što se događalo svih ovih godina ili kako se stručne i odgovorne osobe postavljaju nakon što je situacija eskalirala.'

Roditelji traže jamstva koja im sustav ne može ponuditi i bez toga ne misle slati svoju djecu u školu, dok je tamo devetogodišnjak. Zbog kojeg, roditelji tvrde, njihova djeca mogu imati traume.

'Mogu, naravno. I u prošloj školi su djeca tražila pomoć i savjetovanje zbog njegovog ponašanja. U ovoj školi je dječak bio dva ili četiri dana, nisam sigurna… Ili su ta ponašanja bila tako ekstremna ili je način na koji se pokušava intervenirati možda neadekvatan. Što se pokušavalo raditi… Nuditi djeci koji s njim idu u razred pomoć psihologa da bi se umanjila šteta. Cijela situacija utječe na osjećaj sigurnosti kod djece i zadaća nastavnog kadra je baviti se djecom i načinom na koji su sve ovo doživjela. Nekako im treba na razumljiv način objasniti sve ovo da ne bi došlo do isključivanja onih koji su drugačiji u budućnosti.'

Ministar Radovan Fuchs umanjuje važnost slučaja i tvrdi da postoje problemi. Ali, nikad nije zabilježen ovakav i zato se ne može zamjerati medijima ili javnosti što mu daju toliku pozornost.

'Čini mi se da su mediji bili obazrivi i poštovali privatnost dječaka, kao i ostale djece te njihovih roditelja. Ovo je u fokusu javnosti jer je situacija eskalirala. Zastrašujuće mi je da se slučaj koji je višeslojan i prisutan u drugim školama, rješava na način da se riješi samo ovaj slučaj. Fokus bi trebao biti što je s ovim dječakom i kad će djeca krenuti u školu, a potom kako slične probleme riješiti sustavno u drugim školama. I premijer je rekao da su zadužena dva ministra kako bi riješila slučaj, što mi je tragično. Poanta je naći rješenje za ovakav slučaj, da se sustav zna postaviti u takvim situacijama, a ne se baviti isključivo ovim jednim slučajem. Ne bismo se smjeli stalno oslanjati na proceduru', zaključila je Topčić-Rosenberg.

Vaša reakcija na temu