Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Unsplash ONLINE PREVARA: S popularne bankovne aplikacije skinuli mu gotovo 200 tisuća eura

ONLINE PREVARA: S popularne bankovne aplikacije skinuli mu gotovo 200 tisuća eura

Služba za pomoć korisnicima reagirala nakon 23 minute

Revolut, tvrtka za e-novac kojoj nije potvrđen puni status banke, brzo je rastuća tvrtka koja je u kratkome razdoblju prikupila više od 45 milijuna korisnika diljem svijeta. Svojim su korisnicima primamljivi zbog jednostavnog otvaranja računa, ponude konkurentnih deviznih tečajeva, jednostavnog korištenja putem aplikacije, kao i 'naprednih' sigurnosnih značajki, prenosi Dnevnik.hr.

Sve to privuklo je i Jacka, koji vodi međunarodni posao za potrebe kojeg mora koristiti različite valute, piše BBC.

Poziv prevaranata

Jacka je u veljači nazvao prevarant, koji se u tom trenutku predstavio kao radnik Revoluta. Objasnio mu je da mu je račun potencijalno ugrožen jer je bio na zajedničkom Wi-Fiju.

Osobi koja se predstavila kao radnik tvrtke dao je dovoljno svojih podataka kako bi njegov Revolut račun prebacila na svoj uređaj. Zbog toga su mogli vidjeti sve njegove prethodne transakcije.

Potom je na Jackov mobitel stigla SMS poruka od Revoluta kojom su ga prevaranti tražili da potvrdi iznos koji je potrošio tog jutra upisivanjem sigurnosnog koda.

Rekao je: 'Da, to sam bio ja' i pročitao lozinku prevarantima.

Time su prevaranti postavili vlastiti račun, a dijeljenjem koda autorizirao je prvu uplatu na lažni račun. Nakon što su mu stigle još dvije poruke, koje su stigle s još dva lažna računa, uspostavljena su ukupno tri s kojih su prevaranti počeli nekontrolirano izvlačiti novac s njegovog računa.

Služba za pomoć korisnicima reagirala nakon 23 minute

Čim je shvatio da je prevaren, kontaktirao je Revolut. Tada je primijetio da ne postoji namjenska linija za pomoć, samo funkcija chata unutar aplikacije.

'Poslao sam im poruku da sam prevaren i zamolio ih da zamrznu moj račun', rekao je.

Trebalo je 23 minute da dođe do pravog odjela koji je mogao zamrznuti račun, a za to vrijeme je uzeto 67.000 funti. Prevaranti su ukupno uzeli 165.000 funti (197.455 eura) s Jackova računa.

Vjeruje da su kriminalci uspjeli zaobići softver za prepoznavanje lica, a smeta mu i što se nitko iz Revoluta nije zabrinuo kada je u manje od sat vremena napravljeno 137 pojedinačnih uplata na tri nova primatelja.

Nema povrata novca

Revolut je kratko izjavio da ne može komentirati slučaj jer ga razmatra financijski pravobranitelj.

'Imaju povijest nenadoknade novca ljudima koji su postali žrtve prijevare ili se nađu u ovoj nevjerojatno teškoj situaciji skidanja novca s računa čak i nakon prijave prijevare', kaže Rob Lilley-Jones iz potrošačka grupe Which?

Revolut kaže da prijevaru shvaća ozbiljno i ima pristupe za njezino rješavanje, uključujući odgađanje plaćanja, 'kako bi kupcima omogućili da zastanu, razmisle i izvrše dodatne provjere'.

Također je najavljena i 'nova značajka biometrijske identifikacije' i 'napredna značajka za otkrivanje AI-prijevara koja štiti korisnike od prijevara s karticama'.

Vaša reakcija na temu