Kineska internetska platforma Temu, prema najnovijem zahtjevu Europske komisije, trebat će pružiti više informacija o mjerama koje poduzima protiv trgovaca koji preko nje prodaju ilegalne proizvode. Rok je u kojem se odgovori očekuju 21. listopada.
Do tada će, kako stoji u priopćenju Komisije od 11. listopada, morati dati i podatke o mjerama koje za ublažavanje rizika od širenja ilegalnih proizvoda, kao i rizika vezanih uz zaštitu potrošača, javno zdravlje i dobrobit korisnika.
Temu, koji je osnovao PDD Holdings u vlasništvu Colina Huanga 2022. morat će pružiti i informacije o sustavima preporuka i riziku za zaštitu osobnih podataka korisnika, prenosi Forbes Hrvatska.
Komisija je u svibnju ove godine Temu označila kao vrlo veliku internetsku platformu prema europskom Zakonu o digitalnim uslugama (Digital Services Act,DSA) s obzirom na to da premašuje prag od 45 milijuna prosječnih mjesečnih korisnika u EU-u. Potom je platforma imala rok do kraja rujna da se uskladi sa strogim pravilima DSA-a, uključujući ublažavanje sistemskih rizika svojih usluga i sprječavanje prodaje krivotvorene robe.
Ovo je već drugi skup pitanja Komisije poslanih platformi: u lipnju je to bilo o mjerama poduzetim za usklađivanje s DSA obvezama koje se odnose na 'mehanizam obavijesti i radnji' za obavještavanje, između ostalog, o ilegalnim proizvodima, kao i za zaštitu maloljetnika.
Glasnogovornik Temua rekao je da tvrtka 'u potpunosti surađuje'.
Euronews podsjeća da je prije mjesec dana mreža Europske potrošačke organizacije (BEUC) podnijela pritužbe nacionalnim regulatorima i Komisiji na temelju DSA-a protiv Temua zbog neuspjeha u zaštiti potrošača i korištenja manipulativnih praksi. Potpisnici - koji predstavljaju 17 država članica EU-a - tvrde da Temu krši propise EU-ove online platforme ne pružajući ključne informacije potrošačima o prodavačima, što onemogućuje provjeru ispunjavaju li proizvodi sigurnosne zahtjeve EU-a.
DSA se počeo primjenjivati na sve online platforme u veljači, piše Euronews, a Komisija je pokrenula nekoliko istraga o neusklađenosti, uključujući Metu, AliExpress i TikTok.