Projekt 'Elaborator' privodi se kraju, nakon dugih priprema i još puno dulje procedure koja je uključivala i jedan poništeni natječaj. Dvije tvrtke - KING ICT i RAO - za točno 139.173,14 eura bez PDV-a na šest lokacija od Kmana do Pazara postavit će kamere koje će automatski detektirati prekršaje vozača i također automatski generirati prekršajne naloge.
Radi se uglavnom o autobusnim stanicama na tom potezu te o mjestima na kojima se vozači imaju običaj zaustavljati, katkad i parkirati, te tako blokirati promet i ugrožavati pješake. Tu su dvije stanice na Brodarici, potom točka ispred Raiffeisen banke (preko puta kafića Krom), dio Ulice Domovinskog rata gdje se nalaze 'Prerada' i 'Krafne kod Mate', obje autobusne stanice na Općini, prilaz Hrvojevoj ulici (kod Đardina) te autobusne stajališta na Pazaru.
U serijalu 'Di je zapelo' pratili smo ovaj projekt od samog početka: najprije u inicijalnoj fazi, zatim nakon što je provedena njegova testna faza, a na koncu i lani, kada je izgledalo da više nema prepreka za njegovu realizaciju.
U posljednjem nastavku ove jeseni obećali smo ubrzati ritam i već koncem ove godine provjeriti je li opet nešto zapelo, pa evo vijesti: sve napokon ide kao po špagu.
'Natječaj je zaključen, donesena je odluka o odabiru najpovoljnijeg ponuđača i vrlo brzo slijedi potpisivanje ugovora. Od toga trenutka započinje implementacija, a predviđeni rok za instalaciju i puštanje sustava u rad iznosi dva mjeseca', obavijestili su nas iz gradske uprave.
Kako smo već ranije pisali, u sklopu pilot-projekta kamere su bile postavljene na tri lokacije - ispred 'Prerade' na Solinskoj, u Dubrovačkoj ulici kod 'krafni kod Mate' te na autobusnoj stanici na Pazaru. Na prvoj lokaciji je u nešto više od mjesec dana zabilježeno 2289 prometnih prekršaja, na drugoj je u 40 dana detektirano čak 5530 nepropisnih zaustavljanja i parkiranja, a na trećoj još više, točno 6416. Prosječno je, dakle, na svakoj od ovih lokacija registrirano 57 do 160 prekršaja dnevno koji se obično globe iznosom od 60 eura.
U Banovini su potom odlučili skoncentrirati se na jedan kontinuirani potez od Brodarice do strogog centra grada na kojemu žele uvesti potpuni red, a usput ispitati mogućnost bolje regulacije svih tokova, opcije proširenja pješačkih površina ili iscrtavanja biciklističke staze i slično.
Na spomenutim lokacijama kamere će automatski obrađivati pojavu vozila u zabranjenim zonama, pratiti vrijeme zadržavanja i izuzimati minimalno dvije fotografije vozila, uključujući krupni plan s registarskom oznakom. Automatizirano će prepoznavati registarske oznake, državu izdavatelja, ulicu i kućni broj pored kojeg je počinjen prekršaj - odnosno, operateri će na raspolaganju imati lokaciju i tip prekršaja, te referencu na članak zakona, pa će zapravo samo morati baciti oko i kliknuti 'send' kako bi kazne počele putovati prema prekršiteljima.
'Osim kamera i softvera za automatsko prepoznavanje nepropisnog parkiranja i zaustavljanja, nabava uključuje i instalaciju dva modularna video-zida u nadzornom centru prometa u mirovanju za pregled nadzora u stvarnom vremenu, analitiku i operativno odlučivanje, potom nadogradnju postojećeg videonadzornog sustava, sustav protuprovalne zaštite, sustav kontrole pristupa, računalnu i uredsku opremu te obuku minimalno deset korisnika', objasnili su nam u Banovini.
Dakle, već negdje za dva do tri mjeseca ležerni vozači mogu očekivati prve globe za zaustavljanje na ovim adresama.
Što se tiče proširenja sustava, već je izrađen elaborat za njegovo postavljanje na još dvadesetak neuralgičnih točaka diljem grada - te lokacije između ostalih su Matoševa ulica u Spinutu (kod 'Vertiga'), Poljička cesta kod broja 1 ('Auto-Hrvatska') i Bušićeva kod broja 4 (blizu 'Sunseta'), te niz točaka Dubrovačkoj, Poljičkoj, Velebitskoj, Vukovarskoj i drugim gradskim avenijama na kojima se bilježi česta blokada prometa ili autobusnih stanica nepropisno zaustavljenim automobilima.
Hoće li se i kada kamere postaviti i ondje, ovisi o dogovoru gradske uprave i policije.
DATUMI KOJE ĆEMO PRATITI:
- nema ih: ako meteor ne pogodi Zemlju, za dva do tri mjeseca sustav kamera na autobusnim stanicama trebao bi biti u funkciji
Audio verzija članka može se poslušati ovdje:
***
Programski sadržaj je sufinanciran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija