Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Regionalna konferencija o inovacijama u javnom prijevozu i održivoj mobilnosti

Regionalna konferencija o inovacijama u javnom prijevozu i održivoj mobilnosti

Split je domaćin, okupilo se više od 100 sudionika iz regije

Grad Split je bio domaćin dvodnevne regionalne konferencije o izazovima i prilikama održive urbane mobilnosti, s naglaskom na inovativna rješenja i modele.

Događanje je jučer i danas u Hotelu Park okupilo preko 100 sudionika iz regije, uključujući predstavnike gradova, akademske zajednice, pružatelje usluga javnog prijevoza i prometne stručnjake, s ciljem razmjene znanja i iskustava te predstavljanja najboljih praksi u ovom području.

Javni gradski prijevoz istaknut je kao okosnica održive mobilnosti u urbanim i peri-urbanim sredinama. Iskorištavanjem njegovih potencijala, uz ostale održive načine putovanja kao što su pješačenje i bicikliranje, stvaramo preduvjet za kvalitetnu alternativu osobnim automobilima. Uz to, javni prijevoz, popraćen zajedničkim rješenjima u mobilnosti, jedno je od prioritetnih područja novog EU okvira urbane mobilnosti.
Posljednjeg dana konferencija je počela uvodnim izlaganjem Ante Klečine sa Sveučilišta Sjever - Varaždin, Koprivnica, koji je govorio o ulozi javnog gradskog prijevoza kao okosnici održive mobilnosti.

- Tema predavanja je pokazati neke ključne elemente zbog čega u nekim sredinama javni prijevoz funkcionira, te zbog čega u nekim sredinama javni prijevoz ne funkcionira - na uvodu je rekao Klečina koji radi na Odjelu za logistiku i održivu mobilnost.

Što su to učinili Švicarci, Austrijanci, Česi, da ljudi rado koriste uslugu javnog gradskog prijevoza i koji su to ključni elementi koji su potrebni da s tim sustavom zamijenite većinu putovanja automobilom, odgovorio je predavač Sveučilišta Sjever. Prvo nas je obeshrabrio konstatacijom kako niti jedan grad u Hrvatskoj nije ispunio elemente koji su potrebni da ljudi prvo biraju javni gradski prijevoz.

- Trebate imati integrirane sustave, ne nužno da mora postojati samo integracija između gradsko-prigradskog prometa- na primjer, željezničkog ili autobusnog - nego i sam sustav mora unutar sebe biti dobro integriran. Moraju biti logično posložene rute linija, da su moguća kvalitetna presjedanja između linija u nekom perifernom prostoru gdje je manja frekvencija. Morate planirati vozni red da onda se vozila su sreću u čvorovima, da se između više vozila može odraditi presjedanje, da su ta vozila nekog određenog atraktivnog izgleda, da je izgled stajališta kvalitetno napravljeno i da korisnici dobiju sve informacije koje trebaju na stajalištu, u autobusu, u vlaku, na putu... - nabrojao je glavni predavač te naglasio kako je još jedna stvar posebno ključna, a to je tarifno jedinstvo, odnosno da imamo jedinstvenu kartu koja može funkcionirati za sve prijevoznike i za sve modove u nekom prostoru.

U gradovima poput Zagreba, Splita pa čak i gradovima od 50 do 100 tisuća stanovnika, Ante Klečina smatra kako se bez dobre gradsko-prigradske željeznice ili tramvajskog sustava, ne može se ostvariti efekt dobrog i kvalitetnog prijevoza na koridorima koji su važni za prihvat većeg broja putnika.

Tijekom konferencije se razgovaralo o nužnosti kvalitetnog javnog prijevoza kako bi se smanjio negativan utjecaj prometa na klimatske promjene, trendovima u javnom prijevozu, provjerenim pristupima razvoju javnog prijevoza, poveznici s prostorno-planskom dokumentacijom i njegovim utjecajem na kvalitetne promjene u prometno-prostornom planiranju, suvremenim rješenjima urbane opreme, poboljšanju pristupačnosti javnom prijevoza i komunikaciji s korisnicima

- Ovo međunarodno događanje izuzetna je prilika za raspravu, razmjenu ideja, iskustava i najboljih praksi unutar stručne zajednice - kazali iz organizacije Odraz koja je zaslužna za ovu konferenciju, uz tajništvo mreže Civinet Slovenija - Hrvatska - JIE i podršku Grada Splita, Grada Zagreba, GIZ-a te Transportne zajednice.

Goran Lampelj iz mreže Civinet Slovenija - Hrvatska - JIE vjeruje da je okupljanje u Splitu bilo produktivno, jer su se mogle čuti novotarije vezane uz mobilnost, vidjeti primjeri dobre prakse, a još je važnije je da su se ljudi družili.

Boje Grada Splita predstavljala je Vedrana Franić, pomoćnica pročelnice Službe za razvoj grada.

- Jako nam je drago što Grad pruža potporu ovakvom događanju, jer puno radimo na urbanoj mobilnosti i poboljšanju svih oblika mobilnosti na području grada Splita. U proteklih nekoliko godina djelujemo na poboljšanju najprije javnog gradskog prijevoza, kako bi mogli dalje razvijati sve oblike mobilnosti. Tako je tvrtka Promet nabavila novi sustavi ticketinga, modernizirala je svoju flotu autobusa i radili smo na reorganizaciji linija javnog gradskog prijevoza - nabrojala je Franić te dodala da je brojka prodajnih karata i korisnika javnog gradskog prijevoza povećana s obzirom na sve ove mjere koje su prethodno napravljene. Istaknula je i naš sustav javnih bicikla koji ima jako veliki broj korisnika, a financiran je u sklopu velikog projekta i ITU mehanizma, tako da su ga čak proširili na općine i gradove koji se nalaze u našoj blizini.

Organizator ove konferencije, mreža Civinet Slovenija - Hrvatska - JIE,  je mreža gradova i drugih dionika, koji se na području Slovenije i Hrvatske te Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Sjeverne Makedonije i Srbije bave održivim planiranjem i upravljanjem mobilnošću u gradovima. 

S preko 240 članova iz šest zemalja predstavlja najbrojniju mrežu Civinet, a zahvaljujući brojnim aktivnostima, postala je vodeća platforma za poticanje održivog urbanog razvoja i unapređenje mobilnosti u regiji.

Vaša reakcija na temu