Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay Trgovina na malo u svibnju 2024. porasla za 8,4 posto na godišnjoj razini

Trgovina na malo u svibnju 2024. porasla za 8,4 posto na godišnjoj razini

14. mjesec zaredom

Sezonski i kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo što su ga u svibnju 2024. ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću, realno je porastao za 0,6 % u usporedbi s travnjem 2024. Od toga je promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima porastao za 2,5 %, dok je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) pao za 0,8 %, izvijestio je Državni zavod za statistiku.

U svibnju 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao za 8,4 %. Od toga je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 4,6 %, a promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) za 11,4 %.

U svibnju 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, prema izvornim indeksima, porast prometa ostvarilo je svih devet trgovačkih struka. Najveći utjecaj na porast nominalnog prometa u svibnju 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, prema izvornim indeksima, imale su sljedeće trgovačke struke: Motorna goriva i maziva, s porastom prometa od 21,7 % i utjecajem na ukupan indeks prometa od 4,0 %, Nespecijalizirana trgovina na malo pretežno hranom, pićima i duhanskim proizvodima, s porastom prometa od 8,3 % i utjecajem na ukupan indeks od 2,8 %, te Ljekarne, medicinski i ortopedski proizvodi, optičarski proizvodi, kozmetički i toaletni proizvodi, s porastom prometa od 25,3 % i utjecajem na ukupan indeks prometa od 2,2 %.

Vaša reakcija na temu