Dubrovački Most zadovoljan je što se odustalo od procjene utjecaja na okoliš brze ceste Dubrovnik-Zračna luka Čilipi. Kažu kako je time dobivena važna bitka za zaštitu Rijeke dubrovačke, ali ne još i 'rat' za dugotrajniju zaštitu značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i izvora rijeke Omble.
'Ova je važna pobjeda izvojevana prvenstveno zahvaljujući velikim naporima i zalaganjima Vijeća Gradskog kotara Komolac i njihovim vrijednim aktivistima i podržavateljima koji su za zaštitu Rijeke dubrovačke i izvora rijeke Omble, te za zaštitu Župe dubrovačke, uspjeli zainteresirati i animirati veliki broj stanovnika Rijeke dubrovačke, grada Dubrovnika i općine Župa dubrovačka, političke stranke, političare i ekološke aktiviste s područja grada Dubrovnika i općine Župa dubrovačka, i to bez obzira na njihovu stranačku ili ideološku opredijeljenost. Tako su se na istoj strani, strani zaštite Rijeke dubrovačke i Župe dubrovačke, našli Most, SDP, Srđ je grad, Župska stranka (Župka) i dubrovački (gradski) HDZ, te nezavisni gradski vijećnik Andro Vlahušić i HDZ-ov gradonačelnik Mato Franković, a na drugoj strani županijski HDZ i župan Nikola Dobroslavić', poručuju iz Mosta.
Navode i kako su donedavno župan Nikola Dobroslavić i premijer Andrej Plenković govorili kako će odluku o gradnji brze ceste donijeti struka, a ne građani da bi nakon izraženog nezadovoljstva građana i zaprimljenih primjedbi, a u strahu od mogućih loših rezultata na izborima, ipak promijenili mišljenje i naveli kako 'žele napraviti rješenje koje će biti prihvatljivo za sve zainteresirane strane, jer da je javnom raspravom utvrđeno kako je dio građana protiv predloženog rješenja, da žele razvijati infrastrukturu za boljitak građana, te da je time potreban konsenzus s lokalnim stanovništvom i samoupravom'.
Dodaju i kako su se oni od 2017. godine zalagali da se uvaži glas građana Rijeke dubrovačke koji su se u velikoj većini protivili njezinoj izgradnji. Podsjećaju i kako je Gradsko vijeće na inicijativu njihovog vijećnika 20121. godine jednoglasno donijelo 'Deklaraciju protiv projekta izgradnje dijela brze ceste Osojnik-Zračna luka Čilipi koji bi trebao prolaziti kroz područje značajnog krajobraza Rijeke dubrovačke i preko izvora rijeke Omble'.
'U međuvremenu su neke od političkih stranaka na lokalnoj ili regionalnoj razini i/ili njihovi dužnosnici, čiji su tada vijećnici podržali donošenje te deklaracije, 'promijenili ploču', zaboravili na tu deklaraciju i glas građana i počeli se pozivati na 'struku'. Mediji i javnost znaju, a i oni će se sami prepoznati, o kojim je političkim strankama i političarima riječ, a mi ih sada zbog promjene mišljenja ne želimo prozivati i prepuštamo biračima da na izborima odluče o takvoj njihovoj (ne)dosljednosti', poručuje Most Dubrovnik.
Naglašavaju i da borba za zaštitu Rijeke dubrovačke i Župe dubrovačke od ovog projekta nije završena, sve dok se iz Prostornog plana Dubrovačko-neretvanske županije trajno ne izbriše varijanta koridora brze ceste sjevernim padinama Rijeke dubrovačke i sada predloženom trasom kroz Župu dubrovačku.
'Ta trasa izgradnje brze ceste iznimno je štetna i neprihvatljiva za zaštitu prirode i okoliša, za zaštitu i očuvanje izvora rijeke Omble i za zaštitu i očuvanje drugih izvora pitkih voda u Rijeci dubrovačkoj i Župi dubrovačkoj, za očuvanje zdravlja i kvalitete života (od zagađenja zraka i buke), privređivanja i stanovanja stanovnika Rijeke dubrovačke i Župe dubrovačke, za očuvanje i zaštitu povijesne, kulturne i arheološke baštine i graditeljskog nasljeđa, te za zaštitu biljnih i životinjskih staništa', zaključuje dubrovački Most.